سیستمهای مدیریت کیفیت بین المللی Int QMS

دانلود رایگان هرگونه مقاله در رابطه با سیستمهای مدیریت کیفیت QMS

5S (نظام آراستگی در سازمان)

عنوان : 5S (نظام آراستگی در سازمان)

شماره :11

موضوع : 5S (نظام آراستگی در سازمان)

نوع فایل :                .doc          

نوع فشرده سازی : .rar

پسورد :

http://www.intqms.blogfa.com

لطفا جهت دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم بهمن 1389ساعت 10:0  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مراسم چهلمین روز درگذشت پدر بزرگوار جناب آقای جهانی نیا

 

بدینوسیله به استحضار همه ی عزیزان می رسانیم :

مراسم چهلمین روز درگذشت جناب آقای محمد یوسف جهانی نیا در روز جمعه تاریخ 12/9/89 از ساعت 14 الی 15:30 در مسجد امام محمد باقر (ع) واقع درشهر ری- سه راه ورامین- ابتدای خیابان ورامین – روبروی کارخانه ی یخ و پمبه برگزار می گردد .

 حضور شما دوستان گرامی باعث شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان می شود.

در ادامه از شما دوستان ، دانشجویان و همکاران عزیز تمنّا می کنیم که برای مرحوم  آقای جهانی نیا، فاتحه ای قرائت فرمایید تا روحشان آرامشی بیشتر یابد و روانشان شادتر گردد.

+ نوشته شده در  سه شنبه نهم آذر 1389ساعت 18:7  توسط محمد حسین آذرمی  | 

 

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست،

هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،

صحنه پیوسته به جاست،

خرّم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

با نهایت تأسّف و تأثّر به اطّلاع میرساند ، پدر بزرگوار جناب آقای حمید جهانی نیا در روز شنبه هشتم آبان هشتاد و نه ، بار سفر از دنیای فانی بست و به دیار باقی شتافت.

در نهایت تاثر این هجران غمبار را به این استاد گرامی تسلیت می گوییم و امیدواریم که سایه ایشان همیشه بالای سر همه ی ما و عمرشان طولانی باشد.

در ادامه از شما دوستان ، دانشجویان و همکاران عزیز تمنّا می کنیم که برای مرحوم حاج آقا جهانی نیا، فاتحه ای قرائت فرمایید تا روحشان آرامشی بیشتر یابد و روانشان شادتر گردد.

همچنین مراسم تشییع در روز یکشنبه 9/8/1389 ساعت 9 از مقابل خانه ی ایشان برگزار خواهد شد .
و نیز مراسم سوم نیز روز سه شنبه ساعت ۲ بعد از ظهر در  مسجد امام محمد باقر (ع) واقع در : شهر ری- سه راه ورامین- ابتدای خیابان ورامین – روبروی کارخانه ی یخ و پمبه ، برگزار می گردد.

حضور شما دوستان گرامی باعث شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان می شود.

از طرف جمعی از دانشجویان استاد حمید جهانی نیا

 

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم آبان 1389ساعت 8:10  توسط محمد حسین آذرمی  | 

سوالات امتحانی دوره ی ممیزی تابستان89

سوالات امتحانی دوره ی ممیزی تابستان89

کارآموزان حتما جهت امتحان آخر دوره این سوالات را مرور نمایند .

جهت دانلود سوالات به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم مهر 1389ساعت 9:55  توسط محمد حسین آذرمی  | 

نرم افزار دفترچه تلفن ویاد آور کارها

نرم افزار دفترچه تلفن ویاد آور کارها

phone book and reminder jobs software

 

بخشهای نرم افزار و قابلیتهای آن :

این نرم افزار شامل 2 بخش اصلی دفترچه تلفن و یادآور کارها می باشد .

بخش دفترچه تلفن :

دارای قابلیت ثبت مشخصات زیر برای هر فرد یا سازمان :

کد ، نام ، نام خانوادگی ، 3 عدد تلفن ثابت ، ‌3 عدد تلفن همراه ، فکس ، ایمیل ، سایت ، وبلاگ ، ‌آدرس و توضیحات .

دارای لیست جستجوی سریع  .

دارای کامبوی جستجوی سریع روی نام خانوادگی و شماره تلفن و کلید جستجو بر روی

کد اختصصاصی .

دارای  جداکننده ی پیشرفته ی حروف الفبای فارسی از یکدیگر ( بعنوان مثال نمایش تمامی افراد یا سازمانهایی که نام آنها با حرف ” ر “ شروع می شود )  .

قابلیت تماس سریع تلفنی از طریق کامپیوتر با هر کدام از شماره  تلفنهای ثبت شده .

دارای لیست تمامی تلفنهای ضروری  کشور .

دارای لیست پیش شماره های  تلفن  تمامی شهرستانهای  30 استان ایران به تفکیک ،

که این بانک اطلاعاتی به نوبه خود کاملترین بانک اطلاعاتی  ایران  در این ضمینه می باشد .

چاپ دفترچه تلفن به صورت خیلی زیبا و مرتب شده بر اساس حروف الفبا بر روی کاغذ A5  .

 

بخش یادآور کارها :

دارای قابلیت ثبت کارهایی که قصد انجام آنها را در یک تاریخ معین خواهید داشت .

اعلام  و نمایش کارها  پس از رسیدن به تاریخی که جهت انجام آن ثبت نموده اید .

قابلیت ثبت تکمیل شدن کار مورد نظر جهت عدم  نمایش دوباره آن .

و دارای راهنمای استفاده از نرم افزار .


راهنمای نصب :

جهت استفاده این  نرم افزار قبل از هر کار باید نرم افزار Microsoft office 2003  به بالا را که دارای  بخش Microsoft access   نیز باشد را نصب نمایید و سپس می توانید براحتی
از نرم افزار  استفاده نمایید .

 

جهت دانلود رایگان نسخه کامل اين نرم افزار با فورمت mde  ( فشرده شده با win rar)
به  سایت شرکت ریزنگار فرابین با آدرس زیر
مراجعه نماييد :

http://www.riznegarfarabin.ir/index_files/downloadsoft.htm

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه دهم مهر 1389ساعت 12:57  توسط محمد حسین آذرمی  | 

دانلود سوالات جدید تضمین کیفیت ( مهندس جهانی نیا )

جهت دانلود سوالات جدید تضمین کیفیت ( مهندس جهانی نیا ) به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم شهریور 1389ساعت 13:29  توسط محمد حسین آذرمی  | 

دانلود دو سری سوالات قدیمی تضمین کیفیت (سلامتی)

جهت دانلود دو سری سوالات قدیمی تضمین کیفیت (سلامتی) به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم شهریور 1389ساعت 13:26  توسط محمد حسین آذرمی  | 

قابل توجه کارآموزان:

قابل توجه کارآموزان:

کارگاه آموزشی کنترل کیفیت در نظر دارد به منظور ارتقاء سطح آموزشی وآشنایی بیشتر کارآموزان با مباحث مرتبط با بخش های صنعتی و تولیدی سمینار هایی توسط کارآموزان کارگاه کنترلر کیفیت برگزار نماید.

جهت دانلود برنامه سمینارها به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:36  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله استاندارد ايران‌ - ايزو 9001

مقدمه

0-1 كليات‌

       پذيرش‌ سيستم‌ مديريت‌ كيفيت‌ مي‌بايستي‌ يك‌ تصميم‌ استراتژيك‌ سازمان‌ باشد. طراحي‌ و بكارگيري‌ سيستم‌ مديريت‌ كيفيت‌ در يك‌ سازمان‌ تحت‌ تاثير نيازهاي‌ در حال‌ تغيير، اهداف‌ ويژه‌ آن‌، محصولات‌ ارائه‌ شده‌، فرآيندهاي‌ بكار گرفته‌ شده‌، اندازه‌ و ساختار سازمان‌ قرار مي‌گيرد. در اين‌ استاندارد قصد بر اين‌ نيست‌ كه‌ يكساني‌ در ساختار سيستم‌هاي‌ مديريت‌ كيفيت‌ يا يكساني‌ در مستندات‌ بوجود آيد.

       الزامات‌ سيستم‌ مديريت‌ كيفيت‌ كه‌ در اين‌ استاندارد تعيين‌ شده‌ است‌، مكمل‌ الزامات‌ و يا خواسته‌هاي‌ مشخص‌ شده‌ براي‌ محصول‌ هستند. اطلاعاتي‌ كه‌ در ذيل‌ " يادآوري‌ " آمده‌ است‌، راهنمايي‌ براي‌ درك‌ بهتر و روشن‌ ساختن‌ الزامات‌ مربوطه‌ را ارائه‌ مي‌دهد.

       اين‌ استاندارد مي‌تواند توسط‌ طرف‌هاي‌ درون‌ سازماني‌ و برون‌ سازماني‌ و از جمله‌ سازمان‌هاي‌ گواهي‌كننده‌ جهت‌ ارزيابي‌ توانايي‌ سازمان‌ در برآورده‌ كردن‌ خواسته‌هاي‌ مشتري‌، الزامات‌ مربوط‌ به‌ مقررات‌ و قوانين‌ و الزامات‌ خود سازمان‌ مورد استفاده‌ قرار گيرد.

       اصول‌ مديريت‌ كيفيت‌ بيان‌ شده‌ در استانداردهاي‌ ايران‌ - ايزو 9000 و ايران‌ - ايزو 9004 در هنگام‌ تهيه‌ اين‌ استاندارد مد نظر قرار گرفته‌ است‌ .

0-2  رويكرد فرآيندي‌  

       اين‌ استاندارد پذيرش‌ يك‌ رويكرد فرآيندي‌ را در هنگام‌ ايجاد، بكارگيري‌ و بهبود اثر بخشي‌ سيستم‌ مديريت‌ كيفيت‌ بمنظور افزايش‌ رضايت‌ مشتري‌ از طريق‌ برآورده‌ كردن‌ خواسته‌هاي‌ مشتري‌ ترغيب‌ مي‌نمايد.

       براي‌ كاركرد اثر بخش‌ يك‌ سازمان‌ فعاليت‌هاي‌ مرتبط‌ بهم‌ متعددي‌ مي‌بايد شناسايي‌ شده‌ و مديريت‌ گردد. فعاليتي‌ كه‌ طي‌ استفاده‌ از منابع‌ و با مديريت‌ كردن‌ آنها تبديل‌ دروندادها به‌ بروندادها را ميسر مي‌سازد مي‌تواند به‌ عنوان‌ يك‌ فرآيند در نظر گرفته‌ شود. غالباً برونداد يك‌ فرآيند مستقيماً درونداد فرآيند بعدي‌ را تشكيل‌ مي‌دهد.

       بكارگيري‌ سيستمي‌ از فرآيندها در درون‌ يك‌ سازمان‌ همراه‌ با مشخص‌ كردن‌ و تعامل‌ اين‌ فرآيندها و مديريت‌ كردن‌ آنها به‌ عنوان‌" رويكرد فرآيندي‌ " ناميده‌ مي‌شود.

       يكي‌ از مزاياي‌ "رويكرد فرآيندي‌ " كنترل‌ مداومي‌ است‌ كه‌ بر روي‌ ارتباط‌ بين‌ تك‌ به‌ تك‌ فرآيندها در درون‌ سيستم‌ فرآيندها و هچنين‌ بر تركيب‌ و تعامل‌ آنها فراهم‌ مي‌كند.

       هنگام‌ بكارگيري‌ چنين‌ رويكردي‌ در يك‌ سيستم‌ مديريت‌ كيفيت‌، اين‌ رويكرد بر اهميت‌ موارد زير تاكيد دارد:

الف‌ - درك‌ و برآورده‌ كردن‌ الزامات

ب‌- نياز به‌ در نظر گرفتن‌ فرآيندها بر حسب‌ ارزش‌ افزوده

ج‌ - دستيابي‌ به‌ نتايج‌ مربوط‌ به‌ عملكرد و اثر بخشي‌ فرآيند

د- بهبود مستمر فرآيندها بر پايه‌ اندازه‌گيري‌ مبتني‌ بر عينيت‌

.............

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:34  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله دورة آموزش ISO 9001 : 2000

فهرست مطالب

تاريخچه ، تعاريف و مقدمات

دلايل و ضرورتهاي تغيير استانداردهاي ISO 9000

مقايسة استانداردهاي ISO 9000:1994 و ISO 9001:2000

تشريح الزامات استاندارد ISO 9001 : 2000

مراحل طراحي سيستم مديريت كيفيت ISO 9001 : 2000

جهت گيري آينده در زمينة استانداردهاي مديريت كيفيت

ضميمة اول : نگرش فرايندي در استاندارد ISO 9001 : 2000

 

برای دانلود  بخش  تشريح الزامات استاندارد ISO 9001 : 2000   این مقاله به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:31  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله آشنايي با الزامات و مستندسازي برمبناي ISO9001:2000

اهداف مقاله :

آشنايي با اصول سيستم‌هاي مديريت كيفيت

بررسي مزايا و منافع حاصل از سيستم مديريت كيفيت

تشريح نيازمنديهاي ISO9001:2000

اهداف، مباني و اصول مستندسازي

شناخت انواع سوابق و مستندات

كيفيت از ديدگاه‌های گوناگون

كيفيت يعني مطابقت با مشخصات و نيازمنديها

كيفيت يعني رضايت مشتري

كيفيت يعني مناسب بودن براي منظور

كيفيت يعني مشتري برگردد اما محصول برنگردد

كيفيت يعني قابليت نگهداري و تعمير

كيفيت يعني قابليت اعتماد و دوام محصول

كيفيت يعني تحويل به موقع

كيفيت يعني بي‌نقص بودن

................

 

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:29  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله مروري بر استاندارد ISO 9001:2000

تغييرات در ساختار سري استانداردهاي   ISO 9000:2000

ادغام ISO 9002 و ISO 9003 در ISO 9001  .

لزوم بكارگيري ISO 9001:2000 از سوي سازمان هاي استفاده كننده از ISO 9002 و ISO 9003 با اعمال تعديلات مقتضي .

تجديد نظر درعنوان استاندارد و حذف تضمين كيفيت به منظور انعكاس گرايش به سمت تضمين كيفيت در محصول و رضايت مشتري .

 ارجاع به ISO 9000 سال   2000 .

0- معرفي

 0-1-كليات

 تصميم گيري استراتژيك سازمان به منظوراستقرار سيستم مديريت كيفيت

طراحي و پياده سازي سيستم مديريت كيفيت براساس مختصات سازمان و ماهيت محصول

نيازمندي هاي سيستم كيفيت مكمل نيازمنديهاي فني محصول

‌ قابليت كاربرد استاندارد توسط اشخاص داخلي و يا خارجي جهت انجام مميزي

بيان اصول مديريت كيفيت در ‌ISO 9004

0-2- نگرش فرايندي

نگرش فرايندي جهت پيشبرد مديريت كيفيت درمراحل مختلف توسعه،اجرا و بهبود اثربخشي

مزاياي نگرش فرايندي به مديريت كيفيت:

              - درك و تامين نيازمنديها

              - توجه به ارزش افزوده فرايندها

              - بدست آوردن نتايج عملكرد فرايندها و اثربخشي آنها

              -بهبود پي درپي فرايندها براساس اندازه گيري اهداف (PDCA)

..................

 

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:26  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله دورة آموزشي مميزي سيستم مديريت كيفيت بر اساس استاندارد ايزو 9001 ويرايش 2000

مفاد و محتويات مقاله :

مفهوم و تعريف مميزي

اهداف مميزي

انواع مميزي

جايگاه مميزي در استاندارد ايزو 9001 ويرايش 2000

اصول مميزي

مراحل و فعاليت‌هاي مميزي

پرسشنامة مميزي

عدم انطباق و گزارش عدم انطباق

صلاحيت و ارزيابي مميزان

مميزي چيست؟

مميزي (audit) (طبق تعريف استاندارد ايزو 9000 ويرايش 2000)

فرآيندي نظام‌يافته، مستقل و مدون به منظور به دست آوردن شواهد مميزي و ارزيابي آنها به صورت عيني جهت تعيين ميزاني كه معيارهاي مميزي برآورده مي‌شوند.

..........

 

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:25  توسط محمد حسین آذرمی  | 

سازمانهای گواهی كننده سیستم های مدیریت كیفیت

جهت دانلود لیست سازمانهای گواهی كننده سیستم های مدیریت كیفیت به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوم شهریور 1389ساعت 13:17  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله EFQM آقای صادقی (کارآموز مرکز)

 مطالب مقاله :

  1. جوایز تعالی سازمانی
  2. تاریخچه EFQM
  3. مزایای بکارگیری EFQM
  4. جایگاه بکارگیری EFQM
  5. دیدگاه و مأموریت EFQM
  6. متدلوژی اجرای EFQM

۱ . تعريف جوايز كيفيت

جوايز كيفيت ، جوايز و پاداشهايي هستند كه براساس برخي از جنبه‌هاي كيفي عملكرد يك سازمان اهدا مي‌گردند.

معيارهاي جوايزكيفيت همان عوامل اصلي مديريت کيفيت جامع (TQM )  هستند و موفقيت يا عدم موفقيت سازمانها در اجراي نظام‌هاي مديريت كيفيت جامع به اين عوامل و كيفيت پرداختن به آنها ارتباط پيدا مي‌كند .

گستردگي جوايزكيفيت

طی تحقيقات بعمل آمده بيش از 120 جايزه كيفيت، بهره‌وري و برتري جويي يا تعالي سازماني در سطح جهان وجود دارد و 64 كشور دنيا داراي جوايز كيفيت، بهره‌وري، برتري‌جويي يا تعالي سازماني هستند.

مهمترين و اصلي‌ترين بخش نظام‌هاي جوايز كيفيت، معيارهاي ارزيابي آنها مي‌باشند و ارزيابي اين جوايز ، سازمانهاي داوطلب را براساس اين معيارها و معيارهاي فرعي وابسته مورد سنجش قرار مي‌دهند و سطح تعالي آنها را مشخص مي‌كنند.

.......

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم مرداد 1389ساعت 17:7  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله کایزن kaizen آقای قره باغی (کارآموز مرکز)

تاریخچه کایزن

در جنگ جهانی دوم ژاپن کاملا تخریب شد. در آن زمان هیچ منابع و کارخانه ای نداشتند اما مهم ترین سرمایه یعنی مردم ( نیروی کار) هنوز در اختیار کشور بود و به این ترتیب یک نهضت ملی در ژاپن شکل گرفت که همان جنبش آبرو بخشیدن به ژاپن بود. همه ژاپنی ها قبول کردند که پاسداری از کیفیت باید وظیفه همه باشد و همگی مسئولیت پذیر بودند. بنابراین همه کارکنان سازمانهای مختلف آموزش های لازم را دیدند و تیم های کاری بنام حلقه های کنترل کیفیت در سراسر کشور شروع به کار کردند این حلقه ها امروزه در کشور های آسیای شرقی نیز فعال هستند و حلقه های کنترل کیفیت دیروز، امروزه به حلقه های کایزنی معروفند و در واقع نوع محصول ژاپن بهترین محصول جهانی است.

كايزن چيست ؟

كايزن تركيبي دو كلمه اي از يك مفهوم ژاپني است كه تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع كايزن بر اين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم، بلكه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.

KAI+ ZEN= KAIZEN

معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست:

کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد، فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد. پژوهشگر لباس کار بپوشد و به جای نشستن در برج عاج به صحنه تولید بیاید و فعالان صحنه های تولید به فکر و تدبیر در باب بهبود کار خویش بپردازند و به پژوهش روی آورند.

........

 

 

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم مرداد 1389ساعت 17:2  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله 5S آقای حسینی (کارآموز مرکز)

 

تعريف 5S:

5S سيستمي متشكل از مراحل و فرايند ها به شمار مي ايد كه مي تواند از سوي افراد و گروهها براي نظم محيط هاي كاري جهت به حداثر رساند كارايي  دسترسي سهولت  و ايمني و پاكيزگي مورد استفاده قرار گيرد .

........

 

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم مرداد 1389ساعت 16:57  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مقاله QFD سمینار آقای احمدی پور (کارآموز مرکز)

 

QUALITY  FUNCTION  DEVELOMENT  

 توسعه عملکردی کیفیت   

یا توسعه کارکردی کیفیت  

 سر فصل های مقاله

مقدمه

  QFDچیست  ؟   

فواید QFD از دیدگاهای مختلف                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   شرح تاریخچه QFD                                                                                                                                                             ابزار QFDاز دید مشتریان

روش های اجرایی QFD

TRIZ

AHP

تاگوشی

روش HOQ

نحو ساختنHOQ

تشکیل HOQ

نمودار HOQ

مراحل HOQ

روش تحقیق کاربرد QFD در شعبه بانکی  

جمع بندی

نتیجه گیری

منابع                                                    

جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 20:12  توسط محمد حسین آذرمی  | 

پروژه کارآموزی دوره های QC و QA

جهت دانلود زمانبندی و مراحل اجرای  پروژه های کارآموزی دوره های QC  و QA به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 20:1  توسط محمد حسین آذرمی  | 

کنترل کیفیت QC

 

تعاریف کیفیت

به راستی تعریف کیفیت چیست؟ این سوالی است که همگان به دنبال یافتن پاسخ مناسبی برای آن می باشند دانشمندان هم تعاریف مختلفی از کیفیت ارائه داده اند.

این تعاریف هرکدام نکات ضعف و قوتی داشته اند، یکی کیفیت را مطلوب و دیگری لوکس بودن می داند، یکی آن را تحویل به موقع و دیگری آن را رعایت استانداردها تعریف می کند.

تعریف کیفیت در سالهای مختلف به تبع تغییر فرهنگ صنعتی و توسعه آن تعییرات مختلفی نیز داشته است. گرایش تعریف کیفیت از محدوده کالا به طرف سیستم بوده است. ازطرفی با شروع جنبش مدیریت کیفیت جامع تعریف کیفیت دامنه وسیعی را شامل شده و از چارچوب تولید محصول در محیط بسته خارج و به بازارها و خدمات بعداز فروش و تضمین بازارهای آتی کشیده شده است.

دانشمندی به نام جوزف جوران کیفیت را " مناسب بودن" تعریف می کند. وی اذعان می دارد  هرآنچه که از بعد استفاده مناسب و راحت باشد و رضایت مصرف کننده را تامین نماید، دارای کیفیت بالایی می باشد.

شاید بتوان تعریف کامل کیفیت را در بیان دانشمندی به نام دیوید گاردین پیدا کرد. وی کیفیت رادر پنج نگرش اساسی تعریف می نماید. این پنج نگرش عبارتند از:

1- نگرش فلسفی کیفیت

2- نگرش کیفیت برمبنای محصول گرایی

3- نگرش کیفیت برمبنای کاربرد

4- نگرش کیفیت برمبنای تولید

5- نگرش کیفیت برمبنای ارزش

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم مرداد 1389ساعت 2:7  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مفهومs 5 و اهداف آن

 

مفهومs 5 و اهداف آن

مفهوم s5

هدف نهايي s5 پيشگيري از اتلاف است ، اما از فعاليت هاي s5 نيز مانند هر پديده ديگر ، مي توان تعبيرهاي متفاوت يا مبهمي داشت . بنابراين لازم است دقيقاً مشخص كنيم كه s5 چيست ، براي حصول به چه اهدافي به كار مي آيد و براي رسيدن به آن اهداف چگونه بايد مجموعه فعاليت هاي s5 را سازماندهي و اجرا كرد . به عبارت ديگر بايد دانست كه اصول s5 دقيقاً چيست و دستاوردهاي آن كدام است .

اهداف s5

با توجه به اهميت اصول s5 بسياري از افراد به اشتباه توجه خود را تنها به واژه هاي آن معطوف مي كنند ؛ گويي اين اسامي ، كلماتي جادويي و پيام آور بخت و اقبالند . اما بايد بخاطرداشت كه اصول s5 روش هايي براي دستيابي به اهداف مشخصي هستند كه براي رسيدن به آن اهداف ، اجراي دقيق و كامل آنها الزامي است .

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم مرداد 1389ساعت 2:4  توسط محمد حسین آذرمی  | 

6SIGMA

    سيگما (σ) حرف هيجدهم از حروف الفباي يوناني و از شاخصهاي مهم پراكندگي به نام انحراف معيار و در واقع مقياسي براي سنجش انحراف است.

    همان طور كه گفته شد در احتمال و امار، انحراف معیار نوعی سنجش پراكندگي برای یک توزيع احتمال یا متغير تصادفي بوده، و نمایندهٔ پخش‌شدگی مقادیر آن حول مقدار ميانگين است. انحراف معیار را معمولاً با σ  نشان می‌دهند.

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم مرداد 1389ساعت 1:39  توسط محمد حسین آذرمی  | 

فرآیند کنترل آماری (SPC)

فرآیند کنترل آماری (SPC)

مقدمه :

اصولا برای دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده در هر فعالیتی ، نیاز به ابزارها و روشهای متناسب با آن اهداف می باشد. در علم مدیریت کیفیت،  هدف تامین رضایت مشتری ، افزایش کیفیت کالا و خدمات است. برای رسیدن به اهداف فوق باید ابزراها وتکنیک های مناسبی به کار گرفته شوند.

به کارگیری صحیح و استفاده شایسته از این ابزارها راه رسیدن به اهداف مدیریت کیفیت را هموارتر  می کند. دانشمندان علم مدیریت کیفیت برای تسهیل در رسیدن به اهداف کیفیت ، ابزراها و روشهای مختلفی را معرفی نموده اند. کنترل فرآیند آماری (SPC) مجموعه ای توانا از ابزارهای حل مشکل است که باعث ثبات در فرآیندهای تولید شده ، توانایی تولید محصول با کیفیت را بالا می برد. این تکنیک مجموعه ای از هفت ابزار قوی است که به آنها ابزارهای هفتگانه کیفیت می گویند.

ابزارهای هفتگانه کنترل آماری فرآیند از دیرباز درسازمان ها مورد استفاده بوده است. به طوری که هم اکنون آشنایی با این ابزار یکی از الزامات بخش کنترل کیفی هرسازمان است. این ابزارها عبارتنداز :

 

1-برگه ثبت داده ها

2-هیستوگرام

3- نمودار پارتو

4- نمودار علت و معلول

5- نمودار تمرکز نقص ها

6-نمودار پراکندگی

7- نمودارکنترل

 

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم مرداد 1389ساعت 1:37  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مديريت كيفيت جامع(TQM)

مقدمه

مديريت كيفيت جامع يكي از كاملترين و كارآترين فلسفه هاي مديريتي است كه به نحو

شايسته اي مباحث كيفيت و رضايت مشتري را در بردارد . در دنياي امروز كه از يكسو رقابتهاي ملي ، منطقه اي و بين المللي بسيار شديد و تنگاتنگ و از سوي ديگر تغييرات و تحولات در تكنولوژي ، نياز

بازار و ... بسيار سريع و پر شتاب بوده و مسلمًا تجزيه و تحليل شناخت صحيح و بكارگيري مناسب

مباحثي از قبيل مديريت كيفيت جامع مي تواند بسيار راهگشا و مؤثر باشد . از نكات برجسته و ممتاز

بحث مديريت كيفيت جامع اينست كه بسياري از فنون و روشهاي مرتبط با مسائل مديريتي و كيفيتي

را بطور جامع و با تلقيني مناسب و بصورت يكپارچه در خود جاي داده است.

بطور كلي شركتهايي كه در جهت اجراي فلسفه مديريت كيفيت فراگير قدم بر مي دارند،

بايستي از تلاشهاي بهبود مستمر كيفيت كه در تمام اجزا سازمان جريان دارد، مطمئن شوند . حركت

در جهت يك فرايند بهبود مستمر، اغلب با پذيرش يكي از فلسه هاي مديريت كيفيت، ما نند اصول

دمينگ ، فلسفه جوران يا كرازبي شروع مي شود . اين افراد صاحب نام ، اصول و راهنمايي هايي را براي تغيير محيط شركتها و ايجاد فرهنگ كيفيت مداري در سطح سازمانها با نگرشها و رويكردهاي منابع

انسان تدوين كرده اند.

جهت دانلود مقاله کامل به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم مرداد 1389ساعت 1:25  توسط محمد حسین آذرمی  | 

مطالب جدیدتر